بلاگ

۱ فروردین, ۱۳۹۹

استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی در ایران

استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی در ایران

سالهاست که چراغ‌ها به خیابان‌ها روشنی بخشیده است و سبب امنیت معابر عبور و مرور شده است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که روشنی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها دارد علاوه بر افزایش امنیت افراد و کاهش جرم و جنایت، کاهش تلفات جاده‌ای و خسارات مالی و جانی است که ممکن است به افراد وارد شود. ‌به طور کلی در همه جهان توصیه می‌شود که برای روشنایی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها از چراغ‌های خیابانی ال ای دی استفاده شود. مزایای چراغ های ال ای دی خیابانی  بسیار است و می‌توان آنها را تحولی در شهرسازی و همچنین صنعت برق دانست. در این مطلب ما سعی کرده‌ایم اطلاعاتی درباره تفاوت چراغ‌های ال ای دی با چراغ‌های خیابانی قدیمی، ضرورت گسترش این نوع چراغ‌ها در ایران و پروژه‌های انجام شده به شما ارائه دهیم.

قطعات مصرفی به کار گرفته در این ال ای دی ها و محصولات عمر بسیار طولانی تر نسبت به محصولات مشابه دارند از این نظر بسیار مقرون به صرفه برای مشتریان خواهند بود. همچنین این قطعات به راحتی تعویض یا تعمیر می‌شود و قابل استفاده مجدد هستند که یک قابلت بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

ساختار فیزیکی این گونه لامپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار محکم و بادوام است. چراغ خیابانی ال ای دی نور را بر طبق استاندارهای جهانی پخش می‌کنند همین مورد باعث می‌شود هیچ گونه آسیبی به سلامتی شما وارد نشود. همچنین این لامپ‌ها مصرف برق بسیار پایینی دارند و برای محیط‌هایی مانند خیابان که قرار است مدت زمان طولانی روشن باشند بسیار مفید هستند.

استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی در ایران

چراغ های خیابانی LED

تفاوت چراغ های خیابانی LED و چراغ‌های خیابانی سنتی

  • طول عمر: در کل لامپ‌های ال ای دی طول عمر بیشتری نسبت به لامپ‌های معمولی دارند و چیزی در حدود ۲۰۰۰۰ ساعت عمر می‌کنند. این طول عمر بالا باعث می‌شود صنعت برق و روشنایی شهری کمتر نیاز به تجهیزات اولیه و تعمیرهای دائمی داشته باشد. از این رو هزینه‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند و می‌توان آنها را برای مصارف ضروری‌تری در نظر گرفت. همچنین با استفاده از یو پی اس ها در کارخانجات و استابیلایزرها در منازل میتوان انرژی برق را ذخیره نمود.
  • مصرف انرژی کمتر: با توجه به به مدل و فناوری که در چراغ‌های خیابانی ال ای دی بکار رفته است این امکان را فراهم می‌کنند تا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. انرژی خود به خود به دست نمی‌آید و در ایران اغلب نیروگاه‌های تولید برق، سوختی هستند. پس استفاده از این چراغ‌ها مصرف سوخت را بسیار کاهش می‌دهد و از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. همچنین باعث می‌شود نیروگاه‌ها فشار کمتری را تحمل کنند و هزینه‌های پایین‌تری داشته باشد.
  • حفاظت از محیط زیست: جنبه مثبت دیگر استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی حفاظت از محیط زیست است. از آنجایی که این لامپ‌ها مصرف برق کمتری دارند برای محصیط زیست موثرتر و و همچنین اثرات مخرب آن نیز کمتر است. شما به راحتی می‌توانید یک لامپ ال ای دی را تعمیر کنید و از قطعات داخلی آن مجدد استفاده کنید. سهولت استفاده و تعمیر و تعویض آنها باعث شده در تمامی جهان، از چراغ های ال ای دی خیابانی  به وفور استفاده شود.
  • کاهش آلودگی: برای شهرهای بزرگ که آلودگی هوا یک معضل جدی و اساسی محسوب می‌شود استفاده از چراغ‌های خیابانی ال ای دی ضرورت دارد. چراغ‌های قدیمی گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند که همین موضوع باعث نوعی آلودگی شهری می‌شود. این چراغ‌ها آلودگی را در چند بخش از شهرها گرفته تا نیروگاه‌ها کاهش می‌دهند.
  • کاهش آلودگی نوری: چراغ های خیابانی مدرن به دلیل داشتن رفلکتورهای دقیق و طراحی مهندسی، نور کمتری را به سوی آسمان منتشر می‌کنند و به این شکل آلودگی نوری کمتری نیز دارند.
ال ای دی, نور پردازی ,
درباره admin2
ابزارک متن
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای